reklama

Ďakujem, neprosím, pán minister

Dnešná reakcia ministra Mikolaja na výsledky slovenských žiakov z testov PISA ma mimoriadne pobavila. Teda skôr to bol taký smiech cez slzy. Vidím, že ešte stále platí na Slovensku starý dobrý komunistický systém.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

 Na hodinu príde učiteľ pozdravía spustí svoju prednášku, ktorú už viac menej pozná naspamäť. Deti sivšetko pekne odpíšu a povedzme raz za mesiac sa naučia naspamäť mesačnéučivo a toto krásne naučené pekne napíšu do testu. A tým sa ichpovinnosť skončila. Pre učiteľov je to tiež mimoriadne ľahké, veď netrebanijakú extra snahu. Hlavne aby sme splnili osnovy. Samozrejme si veľmi dobrepamätám, že sme mali aj nadčasových učiteľov, ktorý sem tam povedali, že totoje síce nie je v osnovách a preto to spomínam, ale vám to naničnebude (ako napríklad informácia z 8 ročníka základnej školy zoslovenského jazyka o mikrofilmoch a ich super schopnosti skladovaťveľké množstvo dát) a preto to nebudem ani skúšať. A zasa naopak,toto síce nie je v osnovách ale tí, čo idú na tú a tú školu to budúpotrebovať napríklad na prijímacie testy a preto to prejdeme.A pravdepodobne týmto učiteľom vďačím nie len ja, ale určite aj mnohí zabezproblémový priebeh týchto testov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale to som sa už nechal uniesť, späť k Mikolajovej prevratnej myšlienke. Denník sme napísal konkrétne„Minister školstva JánMikolaj (SNS) v minulosti namietal, že reálne vedomosti žiakov nie sú takézlé, ako ukazujú testy PISA. Slovenské deti vedia podľa neho často viac, nežnapríklad fínske, nie sú však pripravované na to, aby vedomosti dokázalivyužívať. "Štúdia nemeria, ako dobre učiteliaučili a žiaci zvládli učivo vymedzené osnovami jednotlivých predmetov,"reagovala dnes hovorkyňa ministerstva Viera Trpišová. Testy boli navyšezamerané na prírodné vedy, ktorým sa po skončení školy chce venovať len menšinažiakov, dodala.” No ja sa chcem predovšetkým venovať tej nehoráznej sprostosti,ktorou sa obhajoval náš drahý minister. Áno, bol to útok na jeho rezorta tým aj na jeho osobu, takže, ako sa patrí na našu koalíciu, treba tohneď poprieť a vyvrátiť, veď všetko čo robíme je bezchybné. No ja si myslím, že radšej mohol uznať, že na tomprieskume niečo bolo, a že sa tým bude zaoberať, veď to ešte neznamená, žetreba požadovať jeho demisiu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No ale teraz konečne k veci. To ako povedal, že naše deti vedia častoviac než fínske, ale nie sú pripravené tieto vedomosti používať, vystihujeúplne všetko. Nie len, že naše školstvo stále nepochopilo, že dnes jeinformácií toľko, že sa nedajú obsiahnuť všetky v učive, ale že ďalekodôležitejšie je naučiť tieto deti ako potrebné informácie nájsť a ako ichspracúvať a v neposlednom rade, ako ICH PREZENTOVAŤ. Pamätám si, žeza celú strednú školu som len raz musel stáť pred tabuľou a prezentovaťnejakú svoju prácu – SOČ. A teraz to vidím, nie len na vysokej, ale ajv práci, keď porovnávam študentov našich a zahraničných. Naši častovedia ako na to, ale kým to človek z nich dostane... A to častézasekávanie len pri predstave, že sa na vás pozerá viac ako 10 ľudí. Všetkyproblémy, ktoré sme na základnej a strednej riešili boli vždy priamočiare.Učiteľ najprv ukázal ako jeden vyriešiť a potom na domácu úlohu sme malispraviť 5 rovnakých. A to skôr pripomína cvičenie opíc, niet sa čomučudovať, že mnohí vôbec nepochopili, čo sme to vlastne riešili. A vlastnenačo by sa to aj snažili, keď efektívnejšie bolo sa naučiť daný postup spamätia o dobrú známku bolo postarané.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Zlatý klinec bolo vyjadreniehovorkyne spomínaného ministerstva, kde ospravedlňovala výsledky testovz dôvodu, že sa zameriavali na prírodné vedy a tomu sa chce venovaťpo skončení školy menšina žiakov. No samozrejme načo by sme potom také vecivôbec riešili. Však načo nám je biológia, chémia, fyzika... Veď mi sme socialistická vláda a tíčo niečo vedia a chcú sa vzdelávať, sú skôr nežiaducimi a pretorýchlo preč s nimi, aspoň do Čiech ak nie do Anglicka. Znalostná ekonomikaje len nejaká fráza, ktorú stále používali tí „modrá pozitív“ a my za prvénevieme, čo to je a za druhé nás to uráža.

Tento prístup k školstvu nepochybne odráža aj jeho postaveniev schválenom budúcoročnom rozpočte. Neverím, že koaličný politici nevedia,kde je najvyššia pridaná hodnota, ale tento problém už presahuje rámec tohtočlánku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem, neprosím, pán minister zavedomosti, ktoré mám ale neviem ich použiť a radšej pôjdem na tie zlézápadné školy. PS: Slovenčina a gramatika mi nikdy nešla preto prosímo ospravedlnenie mojich chýb, pracujem na tom   J

Miroslav Pihorňa

Miroslav Pihorňa

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent ekonómie ktorý rád podiskutuje na akúkoľvek tému... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu